Tavaran vaurio, puuttuminen tai liian pieni määrä joka on näkyvä tavaraa vastaanottaessa on ilmoitettava tavaran vastaanoton yhteydessä ja merkittävä rahtikirjaan tai muuhun vastaavaan. Kuljetusyrityksen edustaja vahvistaa vian.
Jos vaurioitunut tai kadonnut tavara huomataan vasta purun yhteydessä (koska pakkausmateriaali on sen peittänyt), on vauriosta tai kadonneesta tavarasta ilmoitettava pikimmiten kuljetusyritykselle, viimeistään seitsemän (7) päivän kuluessa maantie kuljetetun tai varastoidun tavaran vastaanotosta, viimeistään neljätoista (14) päivän kuluessa lentoteitse kuljetetun tavaran vastaanotosta ja viimeistään kolmen (3) päivän kuluessa meriteitse kuljetetun tavaran vastaanotosta.
Tavarantoimittaja ei ole vastuussa ei näkyvästä vauriosta jos tavaraa on aikaisemminkin kuljetettu tai käsitelty samalla tavalla ilman että vauriota on
syntynyt. Tavarantoimittaja ei ole vastuussa tavaran vauriosta jos kuljetuksissa on käytetty myös toista tavarantoimittajaa ja voi todistaa että vaurio ei ole tapahtunut kun tavara on ollut tämän omistuksessa.
Viivästyksistä on reklamoitava pikimmiten tai voimassa olevan kuljetusmuotolain mukaisesti. Noutoajat ovat alustavia, eivät luvattuja ajankohtia.
Lähettäjä ja vastaanottaja ovat velvollisia rajoittaa mahdollisia vaurioita.
Vaurio on usein tarkastettava, joten älä palauta, myy tai korjaa tavaraa ennenkun olet ensin meihin yhteydessä. Ota tämän takia meihin mahdollisimman pian yhteyttä jotta voimme kirjata vaurion ja sopia mahdollisista toimenpiteistä. Reklamoidun tai vaurioidun
tavaran palautuksessa on Thermotechille annettava kuvaus virheestä sekä tilausnumero jotta saadaan asia nopeasti ja oikein käsittelyyn.
Reklamaatioasioissa – ota yhteyttä toimistoon.